top of page

Doelgerichte Klantcommunicatie

Een internationale logistieke organisatie wil meer halen uit het klantcontact: een hogere klanttevredenheid, een omzetstijging en meer terugkomende klanten.

Met deze doelen voor ogen hebben we de volgende stappen genomen:

  1. Drijfverenanalyse en -training voor alle commerciële medewerkers. Kennis van de eigen drijfveren en herkennen van gedrag van klanten is een stevige basis voor het behalen van doelen.

  2. In kaart brengen van verwachtingen van klanten

  3. Training van commerciële communicatieve vaardigheden waarmee de verwachtingen van klanten worden overtroffen

  4. Coaching on the job. Zo is alles wat is geleerd onder begeleiding in de praktijk gebracht.

  5. Coaching manager. De manager is opgeleid en begeleid zodat hij zelf de coaching on the job kan uitvoeren zodat alles wat is geleerd wordt geborgd voor de lange termijn.

Tussentijds en aan het eind van het traject hebben evaluaties plaatsgevonden en is geconcludeerd dat de doelen zijn gerealiseerd.

bottom of page